RPA

U het denkwerk, RPA de rest

Met Robotic Process Automation (RPA) dragen wij bij aan het leuker, foutloos, efficiënter en goedkoper maken van uw processen door het softwarematig robotiseren van routinematige werkzaamheden.

De software robots van Peacock verdienen zich gemiddeld binnen 1 jaar terug en leveren naast het besparen op kosten meer werkplezier op.

Investeren in RPA verdient zich terug in geld en meer gemotiveerde medewerkers.

Waarom RPA?

RPA is de oplossing om processen te automatiseren

Met Robotic Process Automation kiest u voor het robotiseren van de meer routinematige en digitale bedrijfsprocessen, werkzaamheden die de medewerkers nu nog uitvoeren. RPA wordt ingezet als goedkoper, makkelijker en sneller alternatief voor een API-koppeling.

Processen automatiseren met behulp van RPA betekent snellere en goedkopere processen. Bovendien wordt met RPA altijd foutloos gewerkt.

Wij werken met de RPA software van Microsoft Power Automate. Niet alleen inhoudelijk zijn er redenen om te kiezen voor Power Automate. De bijkomende kosten zijn betaalbaar en gemakkelijk te schalen.

RPA robots werken foutloos; ze zijn nooit moe en maken nooit fouten

RPA robots zijn gemaakt om routinematige en digitale werkzaamheden uit te voeren. Dat doen ze foutloos; ze zijn nooit moe en de concentratie verslapt in tegenstelling tot bij mensen geen moment. Het feit dat de medewerkers verlost zijn van de saaie en eentonige werkzaamheden brengt ze meer werkplezier en betekent meteen een kwaliteitsimpuls voor elke organisatie.

U bespaart veel kosten en uw medewerkers beleven meer plezier aan hun dagelijkse werkzaamheden. De terugverdientijd is kort (6 – 12 maanden). Kiezen voor Robotic Process Automation levert alleen maar winnaars op!

Lagere werkdruk en meer werkplezier voor uw medewerkers

Door routinematige werkzaamheden met RPA te automatiseren verlagen wij de werkdruk en verhogen wij het werkplezier. Behalve het uitvoeren van routinematige werk, leveren de software robots rapportages en feedback op de processen. Daardoor weet u ook zeker dat de robot zijn werk goed heeft gedaan. Of dat bijvoorbeeld informatie ontbreekt. In dat geval verstuurd de robot automatische e-mails om de aanvullende informatie te verkrijgen.

Uw collega’s hoeven zich met RPA niet langer bezig te houden met routinematig werk. Zij gebruiken hun expertise en creativiteit voortaan voor de meer uitdagende werkzaamheden!

Het inzetten van RPA bespaart Nikon 38 uur per week

“Wij zijn erg tevreden over de RPA oplossing en zien wat een enorm potentieel RPA heeft om Nikon verder te helpen. De aanpak van Peacock met overzichtelijke sprints past goed bij onze benadering en gaf ons vertrouwen”

Ivo Goedman | General Manager European F&A | Nikon

Hoe RPA implementeren in uw organisatie?

Om RPA succesvol te implementeren bieden wij verschillende RPA-diensten aan. Onze aanpak is erop gericht om verschillende typen organisaties te helpen bij het inzetten van RPA. Hierbij passen wij ons graag op uw behoefte aan. Onderstaand de stappen hoe wij RPA implementeren in uw organisatie.

1. Kennismaking RPA

Tijdens deze vrijblijvende kennismaking komen we bij u op locatie langs om u binnen 1 uur meer te vertellen over wat RPA is, wat de voordelen zijn en wat het voor uw organisatie kan betekenen.

U krijgt inzicht in welke processen binnen uw organisatie potentieel geschikt zijn om te robotiseren en hoe onze RPA consultant dit vervolgens kan uitvoeren. Voorbeelden van werkzaamheden die met onze RPA software geautomatiseerd kunnen worden, leest u hier. 

2. RPA workshop

Organisaties krijgen inzicht in hun eigen processen en kiezen aansluitend voor RPA of om de processen eerst in hun bestaande systemen te optimaliseren. Eigenlijk kijken we samen kritisch naar bestaande processen. Het vroeg in het proces betrekken van medewerkers en het samen beoordelen van processen is een essentieel onderdeel bij het creëren van draagvlak. Onze RPA training leent zich daar uitstekend voor.

  • 2 dagdelen op locatie
  • Maximaal 8 deelnemers
  • Algemene introductie RPA met voorbeelden uit de praktijk
  • Eigen processen beoordelen aan de hand van de door Peacock opgestelde criteria
  • Deelnemers gaan met de robot aan de slag

Lees hier meer over onze RPA workshop

3. Success story

U heeft besloten om met RPA te gaan werken. Geschikte processen zijn inzichtelijk gemaakt en beoordeeld. We gaan aan de slag en binnen 3 maanden voegen we 1 tot 2 FTE aan capaciteit toe. We automatiseren processen en laten direct de toegevoegde waarde van RPA in de praktijk zien. 

  • Snelle implementatie (4 weken per proces)
  • Fixed fee
  • Korte terugverdienperiode (6-12 maanden)
  • Geen complexe IT wijzigingen nodig
  • Praktijkervaring met RPA binnen uw organisatie, om de juiste keuzes te maken naar de toekomst

4. Toekomstvisie

U heeft een nieuwe digitale medewerker in dienst die u veel kosten gaat besparen! U bent zo tevreden dat u wilt gaan opschalen. Om te bepalen of RPA organisatie breed ingezet kan worden ondersteunt Peacock u bij het geven van een demo en het delen van de resultaten van de robot aan teams en/of directie binnen de organisatie.

5. RPA opschalen

U heeft als organisatie besloten dat het niet bij deze processen blijft en gaat RPA organisatie breed inzetten. Het advies is om de afweging te maken tussen het zelf ontwikkelen en onderhouden van toekomstige robots of het uitbesteden aan Peacock.

  1. Volledige ontzorging door uitbesteden aan RPA experts van Peacock
  2. Interne borging door opleiding intern RPA-team –
    Wij begeleiden u hierin aan de hand van drie typen trainingen:
    • Basiscursus RPA-platform: Cursisten hebben begrip van de RPA software (Microsoft Power Automate) en zijn in staat een bot te bouwen met basiselementen (desktop-, office-, web automatisering).
    • Cursus RPA-development: Cursisten hebben begrip van de wijze waarop processen gerobotiseerd kunnen worden. En zijn in staat om een gemiddelde complexe bot te bouwen, incidenten te onderzoeken en op te lossen en verslaglegging te doen naar de desbetreffende proceseigenaar.
    • Co-development: Op basis van een gezamenlijk opgestelde ontwikkel agenda begeleiden onze RPA developers uw medewerkers hand on bij het robotiseren van uw processen. In de beginfase zal een consultant samen met de developers de eerste bots op gaan bouwen. Vervolgens worden de developers steeds meer losgelaten en verschuif de rol van de consultant van mede-ontwikkelaar naar reviewer.

6. Beheer en onderhoud van RPA

Uiteraard is het mogelijk het beheer en onderhoud bij Peacock te beleggen. In sommige situaties is het beter om de robot in eigen beheer te nemen. Peacock leidt uw medewerkers op om de robots te beheren, onderhouden en zelf nieuwe processen te robotiseren.

  1. Volledige beheer en onderhoud door uitbesteden aan RPA experts van Peacock
  2. Intern beheer en onderhoud door opleiden intern RPA-team – Wij begeleiden u hierin aan de hand van twee typen trainingen:
    • Basiscursus RPA-platform : Cursisten hebben begrip van de RPA software en zijn in staat een bot te bouwen met basiselementen (desktop-, office-, web automatisering).
    • Cursus RPA-beheer: Cursisten hebben begrip hoe gehandeld moet worden bij incidenten. Zijn in staat om deze te onderzoeken en op te lossen.

Waarom RPA van Peacock?

Vandaag starten betekent binnen 4 weken een werkende robot in uw organisatie. Binnen 3 maanden voegen we 1 tot 2 FTE aan capaciteit toe aan uw organisatie. Geen ingrijpende IT wijzigingen zijn nodig.

Vanuit onze jarenlange ervaringen helpen wij verschillende typen organisaties bij het inzetten van RPA. Van de Krom bestratingen tot Nikon. Van eerste implementatie tot advies over governance en interne borging. Dit doen wij met onze 14 specialisten.

bepaalt zelf of u de robots intern wilt beheren, of dat u liever gebruik maakt van onze expertise.

Iedere stap die een robot uitvoert, wordt gecontroleerd. Indien een robot tegen onverwachtse problemen aanloopt, rapporteert de robot waar in het proces het probleem precies zit. Taken die de robot wel uit kan voeren zijn altijd foutloos.

Onze robots voeren niet domweg taken uit, ze rapporteren over de uitgevoerde processen. De robot geeft aan welke uitzonderingen zich in het proces hebben voorgedaan. Zo houdt u altijd grip op wat er gebeurt.

Wij werken altijd op basis van een fixed fee. Wij weten uit ervaring dat de terugverdientijd (TCO) binnen 6-12 maanden wordt behaald. Onze projectaanpak is agile ingericht.

Genoeg praatjes, tijd voor actie.

Meer weten over wat RPA voor uw organisatie kan betekenen? 
Vul het contactformulier in en kom met een van onze RPA consultants in contact.

Onze RPA consultants

Jeroen Payens
Peter-de-Vries---Peacock
    Peter de Vries
    Wilbert-van-Leeuwen---Peacock
      Wilbert van Leeuwen
      Peacockins-52-c.wiepvanapeldoorn-fotograaf
        Jasper Buren
        Peacockins-74-c.wiepvanapeldoorn-fotograaf
          Gerben Dam
          Jimmie
            Jimmie van Vliet

            Nog vragen over RPA?

            RPA (Robotic Process Automation, oftewel software robot) imiteert menselijke handelingen op een PC. Met Robotic Process Automation kiest u voor het robotiseren van de meer routinematige en digitale bedrijfsprocessen, werkzaamheden die de medewerkers nu nog uitvoeren. RPA wordt ingezet wanneer er geen koppeling tussen systemen en applicaties mogelijk is. RPA wordt ook ingezet als goedkoper, makkelijker en sneller alternatief voor een API-koppeling.

            Processen automatiseren met behulp van RPA betekent snellere en goedkopere processen. Bovendien wordt met RPA altijd foutloos gewerkt.

            • Efficiëntere processen & minder kosten:
              De robot maakt bedrijfsprocessen efficiënter en gemiddeld moet één robot 4 fte aan werk kunnen verzetten.
            • Meer werkplezier:
              Door ‘saaie’ routinematige werkzaamheden met RPA te automatiseren wordt de werkdruk bij de medewerkers verlaagd en het werkplezier verhoogd.
            • Kwaliteitsimpuls:
              Software robots zijn gemaakt om routinematige en digitale werkzaamheden uit te voeren. Dat doen ze foutloos; ze zijn nooit moe en de concentratie verslapt in tegenstelling tot bij mensen geen moment.

            Het feit dat de medewerkers verlost zijn van de saaie en eentonige werkzaamheden brengt ze meer werkplezier en betekent meteen een kwaliteitsimpuls voor elke organisatie.

            • Uitdaging bij het vinden van nieuw en goed personeel?
              Op zoek naar een nieuwe financieel of administratief medewerker? RPA software robot kan repeterende administratieve handelingen overnemen. Zo bespaart u al snel in FTE. De medewerkers waar de robot uren van heeft bespaard kunnen op andere taken worden ingezet die eigenlijk voor de nieuwe collega waren bestemd.
            • Het proces is digitaal. Betekent dat alle data en benodigde informatie via de computer beschikbaar is voor de robot. En niet de kennis en ervaring van de mens nodig is.
            • Het proces is rule based. Op basis van de digitale beschikbare data kan de robot alle beslissingen nemen die benodigd zijn om het proces volledig af te ronden.
            • Het proces is repeterend. 
            • Systemen zijn toegankelijk voor een robot. Uit onze ervaring weten wij dat de meeste systemen door een robot bediend kunnen worden. Wanneer niet? bijvoorbeeld wanneer u een fysieke Two-factorauthentication nodig heeft om in te kunnen loggen.

            Attended RPA: is een digitale personal assistent die handmatig aan moet worden gezet. De mens is de trigger om de robot te starten. 

            Unattended RPA: is een onafhankelijke digitale medewerker die 24/7 op ‘de achtergrond’ kan werken, zonder tussenkomst van mensen. De RPA software draait op een server en zijn werkzaamheden worden ingepland. Eerste proces afgerond, dan gaat de robot automatisch door met proces twee etc.

            Een robot is sneller wanneer – gedeelte van –  het proces op de achtergrond kan draaien. Bijvoorbeeld Excel en Outlook hoeft de robot niet front-end te openen om deze te gebruiken. In een applicatie kan een bot in theorie vele malen sneller zijn dan een medewerker. Echter, omdat de bot de applicatie gebruikt als front-end user moet de applicatie deze snelheid wel aankunnen en stabiel blijven. In het algemeen is de bot iets sneller. Bij maken van beslissingen, doen van controles, interpreteren van gebeurtenissen kan het zijn dat een medewerker in één oogopslag ziet wat er aan de hand is. Een bot zal in bepaalde gevallen meerdere controles moeten doen, in deze gevallen kan de bot wat langzamer zijn dan een medewerker. Echter, in tegenstelling tot een mens is een robot 24/7 beschikbaar. Waardoor we de vuistregel kunnen hanteren dat de robot 4 fte aan werk moet kunnen verrichten.

            Bij het robotiseren van een proces zijn er twee typen kosten: jaarlijkse en eenmalige kosten. Eenmalige kosten zijn de installatiekosten en consultancykosten. Dit bij elkaar zit vaak tussen de €5.000,- en €15.000,- per proces.

            Daarnaast betaalt u jaarlijks kosten voor het RPA platform en de action library. Het RPA platform is al beschikbaar vanaf €2.000,- (unattended robot). 

            De kosten voor de action library bedraagt €2.400,- per jaar. De action library is een standaard laag die wij als Peacock hebben ingericht op het platform. Hierdoor kunnen wij het platform snel inrichten en processen snel realiseren op basis van standaard builing blocks voor bijvoorbeeld error en exception handling, het opzetten van variabelen, genereren van rapportage en het optimaliseren van het gebruik van CPU en memory op de server.

            Gemiddelde terugverdienperiode is ongeveer 6-12 maanden. Dit is te realiseren wanneer het een wekelijks proces van minimaal 6 uur per week betreft.

            De unattended RPA is geschikt om 24/7 te werken. Aangezien de attended RPA gekoppeld is aan een medewerker kan de software weliswaar 24/7 werken, maar zal dat in de praktijk niet voorkomen.

            Ja, de robot kan PDF’s uitlezen. Veel mensen zien RPA als een OCR-oplossing. OCR (Optical character recognition) is echter maar een klein onderdeel van wat RPA kan.

            RPA kan net zoals OCR teksten uitlezen. Oplossingen die OCR toepassen beperken zich vaak tot header informatie, waar de robot ook op regelniveau kan uitlezen. 

            AI en Machine Learning zijn op verschillende manieren toe te passen. Dit kan je zelf ontwikkelen en gebruiken maar er zijn ook andere functionaliteiten binnen het Power Platform die hiervoor gebruikt kunnen worden. Dit zijn ook low-code oplossingen zoals AI Builder. In algemene zin is het goed om PAD binnen de mogelijkheden van het gehele Power Platform te zien. Dit omvat Power Apps (apps en portals), Power BI (data visualisatie), Power Automate (flows), Power Virtual Agents (chat bots), Dataverse (database en opslag), AI Builder (ML/AI) en Power Automate Desktop (RPA). Met name de combinatie met Power Automate (flows) is zeer sterk. Hiermee implementeert en combineert u gemakkelijk AI, goedkeuringsstromen en aansturing van RPA bots. Power Automate en Power Automate Desktop vallen ook binnen één licentie. Flows en functies kunnen worden gekopieerd en hergebruikt.

            Nee, maar RPA verandert wel uw takenpakket. De software robot doet de routinematige klussen waarbij gegevens van het ene systeem naar het andere systeem worden overgeklopt en worden gecontroleerd. De uren die de robot wegneemt kunt u besteden aan werkzaamheden met meer uitdaging/creativiteit, zoals bijvoorbeeld klantencontact. De toepassing van Artificial Intelligence bij software robots gaat er wel voor zorgen dat de robots straks nog meer kunnen. Bijvoorbeeld het interpreteren van tekst, beslissingen nemen etc.  

            RPA Partners

            We zijn partner van Microsoft (Gold Partner), UiPath en WorkFusion. Dit betekent dat wij de juiste technische expertises in huis hebben. Onze collega’s zijn gecertificeerd door het volgen van diverse Microsoft, UiPath en WorkFusion trainingen en het behalen van diploma’s door het afleggen van examens en afronden van projecten. Zo zorgen wij er continu voor dat wij de nieuwste kennis in huis hebben!

            App mij

            Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op

            Bedankt voor het invullen!

            We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

            Volg ons op LinkedIn. Blijf op de hoogte van Peacock en de laatste ontwikkelingen op het gebied van RPA & BI