Waarom gekozen voor Peacock?
Wat vindt u van de oplossing?
Wat vinden de medewerkers?
Waar is RPA ingezet?
Wat voor ons bijzonder goed werkt is dat Peacock zich zeer open opstelt en objectief meedenkt hoe we RPA in onze organisatie kunnen borgen op robuuste wijze. Daarnaast is de comminucatie goed en dat werkt prettig. Verder kan Peacock in de analyse fase op bijzonder constructieve manier de huidige status quo challengen, waardoor we beter in staat zijn daadwerkelijke verbeteringen door te voeren en processen eerst goed krijgen alvorens ze te automatiseren. Bij de selectie was vooral de agile aanpak een belangrijke factor voor ons om voor Peacock te kiezen. Door deze praktische aanpak konden we eerst laagdrempelig met RPA starten om de toegevoegde waarde aan te tonen om vervolgens door te pakken.
Wij zijn erg tevreden over de oplossing en zien wat een enorm potentieel RPA heeft om Nikon verder te helpen. Het heeft tijdswinst, energie en enthousiasme bij onze medewerkers opgeleverd. Daarnaast hebben we onze processen verbeterd en meer inzicht gekregen doordat nu expliciet duidelijk wordt gemaakt wat er stapsgewijs gebeurt.
De betrokken medewerkers zijn bijzonder positief. Er wordt veelal gevraagd wat we verder kunnen doen om nieuwe processen op RPA over te zetten. Het is met name leuk om het enthousiasme bij de verschillende betrokken afdelingen te zien die relatief eenzijdig werk zien wegvallen en kunnen focussen op veel leukere en waardevollere taken. Hiermee dragen we bij aan één van mijn key doelstellingen: het verbeteren en beter integreren van onze Europese F&A functie.
We zijn begonnen met het robotiseren van terugkerende rapportage-processen. Hierbij moet data uit verschillende systemen in een format worden verwerkt en gecontroleerd. Nadat dit was gelukt hebben we een BTW aangifte opgepakt. Hierbij hebben we ons proces aangepast en direct geautomatiseerd. Het volgende proces is al geidentificeerd en zal de berekingen van voorzieningen ondersteunen.