Marketing dashboards

Betrouwbare data is een must als u inzicht wilt in de resultaten van uw marketingactiviteiten. Welke marketingactiviteit heeft sturing nodig en welke loopt volgens planning. Hoe ziet proces van websitebezoeker tot klant eruit? 

Een marketing dashboard is dé manier om uw marketingactiviteiten inzichtelijk te krijgen.

Ook een marketing dashboard waar u op kunt vertrouwen? Peacock maakt marketing dashboards die betrouwbaar, beheersbaar en betaalbaar zijn.

Waaraan een goed marketing dashboard moet voldoen

Een marketing dashboard geeft u inzicht in uw marketingactiviteiten. Het vertaalt de investeringen in tijd en geld naar resultaten. Welke activiteiten zorgen voor de meeste aanmeldingen en aanvragen? Waar haakt een websitebezoeker af?

Allemaal belangrijke vragen waarvan de antwoorden u helpen de marketing te sturen. Wilt u inzage in data waarmee u dit soort vragen kunt beantwoorden, dan heeft u een marketing dashboard nodig. Deze geeft alle data zo voor u weer zodat u eenvoudig antwoord krijgt op de vragen die voor uw organisatie van belang zijn.

Een goed marketing dashboard geeft ‘actionable’ data weer

Een goed marketing dashboard begint met het weergeven van de data die u nodig heeft. Data uit verschillende bronnen zoals bijvoorbeeld Google Analytics, CRM, Social media en mailcampagnes, worden gecombineerd en gevisualiseerd. Zo heeft u altijd inzage in de belangrijkste marketingstatistieken. In één oogopslag moet u de mogelijkheid hebben om fouten te herkennen en nieuwe kansen te zien. 

Wat zijn voor u de belangrijkste statistieken om inzichtelijk te krijgen hoe uw marketing presteert? Deze KPI’s (Key Performance Indicators) zijn de basis voor uw marketing dashboard. Maar vergeet niet data mee te nemen die voor andere afdelingen, zoals sales of marketing, van belang zijn. Een goed marketing dashboard is de perfecte voorloper op het sales dashboard!

1.

Een goed marketing dashboard vernieuwt data automatisch

2.

Hoe meer marketingcampagnes, hoe meer data beschikbaar is, en hoe bewerkelijker de rapportages worden. Het marketing dashboard vernieuwt automatisch waardoor u tijd heeft om op deze campagnes te sturen, in plaats van data te knippen en plakken.

Een goed marketing dashboard bevat betrouwbare data

3.

Hoe weet u dat de data die u voor u ziet betrouwbaar is? Doordat data automatisch uit verschillende bronnen overgenomen wordt en de data automatisch wordt gevalideerd, weet u dat u altijd naar betrouwbare data kijkt! 

Interxion

“Als je als organisatie opzoek bent naar een partij die je kan helpen bij het structureren van je analytics landschap en je een partij zoekt die zelf proactief vinger aan de pols houdt en snelheid en focus in het proces biedt, dan moet je bij Peacock zijn!” 

Kasper Dessing | Manager BI | Interxion

Welke KPI's kunt u gebruiken op een marketing dashboard

Welke KPI’s voor u relevant zijn, is natuurlijk afhankelijk van uw organisatie.

De volgende KPI’s worden veel gebruikt in marketing dashboards:

  • Marketingfunnel ratio’s, zoals:
    • Visitor to lead 
    • Lead to opportunity
    • Win/lost ratio
  • Websitebezoekers per source
  • Cost per lead/click
  • Top social media kanalen/campagnes
  • Aantal aanvragen/downloads
  • Opbrengsten
  • Benchmark tussen campagnes, landen etc.

Dit zijn allemaal voorbeelden van KPI’s die u kunnen helpen de vragen te beantwoorden die voor uw organisatie van belang zijn.

Een marketing dashboard in Power BI

De dashboards van Peacock zijn gebouwd in Power BI. In deze interactieve dashboards kunt u tot elk gewenst detailniveau inzoomen. Met Power BI bent u zelf instaat om eenvoudige aanpassingen te doen.

Koppelingen met verschillende systemen zijn eenvoudig te realiseren. Met Power BI heeft u altijd en overal een up-to-date en interactief dashboard tot uw beschikking.

Uw marketing dashboard is altijd en overal beschikbaar op alle devices. 

Marketing dashboards van Peacock

Onze standaard BI-dashboards zijn gebouwd met Microsoft technologie. De dashboards worden geüpdatet en in uw bedrijfsspecifieke implementaties worden validaties ingebouwd. Zo heeft u altijd en overal betrouwbare data tot uw beschikking.

Door te werken met standaard BI-dashboards en automatische data validaties zijn onze BI-dashboards eenvoudig in gebruik en onderhoud. Hierdoor wordt uw BI omgeving gemakkelijk en efficiënt beheerst.

Door te werken met standaard BI-dashboards en fixed fees voorkomt u hoge kosten, zowel bij de implementatie als bij het onderhoud.

Binnen 6 weken een volwaardige datawarehouse gericht op 1 deelgebied (financieel, verkoop, voorraad, inkoop).

De dashboards kunnen op elk systeem worden geïmplementeerd. Het datamodel is getest voor o.a.: Dynamics 365, Navision, SAP, Exact, Afas, Oracle, JD Edwards, Infor, Metacom, Sage en Coda.

Het verversen van data wordt volledig automatisch gedaan. U beschikt daarom altijd over up-to-date informatie. Dashboards zijn toegankelijk op al uw devices.

Genoeg praatjes, tijd voor actie

Met Peacock realiseert u een betrouwbaar en altijd-up-date marketing dashboard.

Ook een marketing dashboard dat uw organisatie verder helpt? Neem contact op!

App mij

Bedankt voor het invullen!

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Volg ons op LinkedIn. Blijf op de hoogte van Peacock en de laatste ontwikkelingen op het gebied van RPA & BI